Dårligt signal

Hvis du oplever pixelering, udfald eller måske mangler nogle kanaler helt, skyldes det, at det udsendte tv-signal ikke modtages i tilstrækkelig høj kvalitet. Du kan selv se din signalkvalitet og læse mere om begrebet her.

Der kan være forskellige årsager til, at dit signal er dårligt. Her kan du se nogle af de mest almindelige.

  • Knækkede eller dårlige kabler
  • Gamle ikke-isolerede antennestik
  • Gamle eller dårlige samlemuffer
  • Gamle eller dårlige vægstik
  • Gamle eller dårlige fordelere og forstærkere

Det er altid en god idé at sikre sig, at ovenstående er i orden – i langt de fleste tilfælde vil det løse problemet. Virker det stadig ikke – eller har du ikke mod på at kaste dig ud i det selv, så anbefaler Boxer altid, at du tager kontakt til en autoriseret antenneinstallatør – vi formidler gerne kontakten. Ring til os på 7033 2033.

Stik og kabler

Tv-signaler er sårbare og kan let forstyrres af andre elektriske signaler. Derfor skal antenneinstallationen være i orden. Det betyder, at antennekabler, stik og samlinger skal være skærmede, så andre signaler ikke kan komme ind og ødelægge billedet - det er oftes her, fejlen ligger, når signalkvaliteten er for lav. Kabler og stik holdes tætte ved hjælp af en skærm af metal. Skærmen skal dække hele forbindelsen fra start til slut, hvis den skal virke.

Du kan også se det illustreret i disse pdf-filer:

Gode husinstallationer
Dårlige husinstallationer

Antennens opsætning

Det kan være, at din antenne ikke peger i den rigtige retning. På dækningskortet kan du se, i hvilken retning antenne skal pege på netop din adresse. Læs mere om dækning og prøv dækningskortet. Vi anbefaler altid at tage kontakt til en autoriseret antenneinstallatør, hvis du skal have rettet på antennen - vi formidler gerne kontakten. Ring til os på 7033 2033.

Forstyrrelse fra mobilt bredbånd

Sendefrekvenser for radio og tv samt mobiltelefoni og mobilt bredbånd eksisterer normalt side om side uden problemer. Af forskellige årsager forekommer der dog indimellem forstyrrelser, for eksempel på grund af billige eller gamle antennekabler, antennestik eller antenneforstærkere. 

Video guides

bestil et antennetjek

Hvis du oplever udfald eller pixeleringer på dit tv-signal, kan du kontakte Teknisk Support og bestille et Antennetjek, hvor en af vores installatører kommer ud til dig og løser problemet. 

7033 2033

Antennetjekket koster kun 650 kr., og vi går ikke, før det virker.*

* For kunder med Boxer TV 2-kort koster et antennetjek 999 kr.