Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, internet, tv og mobiltjenester til danskerne.

Vi ejer landets største fibernet og via vores ejerskab af Telia Danmark halvdelen af landets største mobilnet. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne og cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler og solcelle- og vindmølleparker. 

Vores 4.600 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.

Norlys i tal

  • 3,5 mio kundeforhold
  • 800.000 andelshavere
  • 4 mia. kr. i årlige investeringer i et grønnere og mere digitalt Danmark
  • 4.600 medarbejdere
  • 670 repræsentantskabsmedlemmer
  • 10 lokationer
  • 98 % dækning med højhastighedsinternet i forsyningsområde
  • 55.170 km elnet
  • 1.200 MW portefølje af producerende vindmølle- og solcelleparker
    Via 50% ejerskab i Eurowind Energy

Øvrige rapporteringer 2022

Norlys’ årsrapport for 2022 blev offentliggjort den 21. april 2023. Se den her: Årsrapport 2022

Norlys’ rapportering på anbefalinger for
god selskabsledelse i 2022

Norlys’ vederlagsrapport 2022

Vederlagspolitik for Norlys a.m.b.a.


Se tidligere årsrapporter her:

Norlys’ årsrapport for 2021

Norlys' årsrapport for 2020

Vækstpulje og sponsorater

I Norlys vil vi gerne give tilbage til det samfund, vi er en del af. Derfor har vi etableret Norlys Vækstpulje, som hvert år støtter gode initiativer med 50 millioner kroner. 

I Norlys driver vi sponsorater med det formål at styrke vores image, bidrage til vores omdømme og drive kommerciel slagkraft. Nedenfor kan du læse mere om vores sponsorpolitik, som beskriver vores tilgang til kommercielle sponsorater. Vi vurderer sponsorater med det formål at sikre, om der er et værdimæssigt match mellem rettighedshaver og Norlys, og om sponsoratet kan bidrage til at øge det nationale kendskab til og præferencen for Norlys-brandet. Vi vurderer også, om der er sammenfald mellem målgrupper, så sponsoratet kan aktiveres med relevans og kommerciel slagkraft. Som et levende andelsselskab vægter vi fællesskaber over individualitet.