Signal

For at få klart billede på dit tv, kræver det, at du modtager signalet fra Boxer tilstrækkelig kraftigt og uden fejl. Hvis du oplever, at billedet på dit tv pixelerer (små firkanter i billedet) eller falder helt ud, skyldes det, at der er for mange fejl i modtagelsen af signalet.

Support tv

Mandag - fredag: 09.00 - 18.00
Lørdag: 10.00 - 18.00

7033 2033

Signalkvalitet

Hvor mange fejl, der er i modtagelsen af signalet, kan du se, når du ser på din signalkvalitet.

Benytter du et Boxer Tv-modul i stedet for en modtagerboks, kan du se i manualen til dit tv, hvordan du ser din signalkvalitet.

For at være sikker på at kunne modtage signalet uden pixelering eller udfald skal din signalkvalitet ligge på 70 % eller derover – den kan aldrig være for høj. Hvis din signalkvalitet ligger lavere end 70 %, skyldes i det i næsten alle tilfælde fejl i din installation.

Signalstyrke

Hvis du skal have flere tv tilsluttet, er det vigtigt, at du modtager et tilstrækkeligt stærkt signal. Samme sted, som du ser din signalkvalitet, vil du også kunne finde din signalstyrke, der ligesom signalkvaliteten skal ligge over 70 %. Hvis din signalstyrke er for lav, kan der monteres en forstærker, der øger styrken.

I alle tilfælde af udfordringer anbefaler vi, at du tager kontakt til en autoriseret antenneinstallatør. Vi formidler gerne kontakten.

Dårligt signal

Der kan være forskellige årsager til, at dit signal er dårligt. Her kan du se nogle af de mest almindelige.

  • Knækkede eller dårlige kabler
  • Gamle ikke-isolerede antennestik
  • Gamle eller dårlige samlemuffer
  • Gamle eller dårlige vægstik
  • Gamle eller dårlige fordelere og forstærkere

Det er altid en god idé at sikre sig, at ovenstående er i orden – i langt de fleste tilfælde vil det løse problemet. Virker det stadig ikke – eller har du ikke mod på at kaste dig ud i det selv, så anbefaler Boxer altid, at du tager kontakt til en autoriseret antenneinstallatør – vi formidler gerne kontakten. Ring til os på 7033 2033.

Bestil et antennetjek

Hvis du oplever udfald eller pixeleringer på dit tv-signal, kan du kontakte Teknisk Support og bestille et antennetjek, hvor en af vores installatører kommer ud til dig og løser problemet. 

7033 2033

Antennetjekket koster999 kr., og vi går ikke, før det virker.

Stik og kabler

Tv-signaler er sårbare og kan let forstyrres af andre elektriske signaler. Derfor skal antenneinstallationen være i orden. Det betyder, at antennekabler, stik og samlinger skal være skærmede, så andre signaler ikke kan komme ind og ødelægge billedet - det er oftes her, fejlen ligger, når signalkvaliteten er for lav. Kabler og stik holdes tætte ved hjælp af en skærm af metal. Skærmen skal dække hele forbindelsen fra start til slut, hvis den skal virke.

Du kan også se det illustreret i disse pdf-filer:

Gode husinstallationer
Dårlige husinstallationer

Antennens opsætning

Det kan være, at din antenne ikke peger i den rigtige retning. På dækningskortet kan du se, i hvilken retning antenne skal pege på netop din adresse. Læs mere om dækning og prøv dækningskortet. Vi anbefaler altid at tage kontakt til en autoriseret antenneinstallatør, hvis du skal have rettet på antennen - vi formidler gerne kontakten. Ring til os på 7033 2033.


Forstyrrelse fra mobilt bredbånd

Sendefrekvenser for radio og tv samt mobiltelefoni og mobilt bredbånd eksisterer normalt side om side uden problemer. Af forskellige årsager forekommer der dog indimellem forstyrrelser, for eksempel på grund af billige eller gamle antennekabler, antennestik eller antenneforstærkere. 

Tilbage til toppen