Internet og wi-fi

Hvis du oplever, at du ikke kan komme på nettet, at dit internet ”hopper af”, eller kører meget langsomt, kan du finde en række løsningsforslag her.

Vær opmærksom på, at trådløse netværk altid vil køre langsommere og derfor opleves som mere ustabile, end hvis du forbinder med et kabel.

Support bredbånd

Mandag - fredag: 09.00 -17.00
Weekend og helligdage: Lukket

7033 2033

Ustabilt internet/wi-fi

  • Kontroller først, at Power-, Dsl1- og Internetlampen lyser fast på din router (HomeBox). Hvis du benytter trådløst netværk, skal WiFI 2,4G- og/eller WiFI 5G-lampen også lyse.
  • Hvis en eller flere af lamperne ikke lyser, skal du sikre dig, at din router er korrekt tilsluttet. 
  • Hvis alt sidder, som det skal, skal du slukke for din router (HomeBox), vente 5 sekunder og derefter tænde den igen.
  • Lyser en eller flere af lamperne stadig ikke, bør du kontakte vores tekniske support.

BEMÆRK: Hvis problemet opstår på bestemte tidspunkter af dagen, eller kun findes nogle steder i huset, så kan problemet skyldes den kanal, dit trådløse netværk kører på. Du kan derfor prøve at logge ind på din router og skifte kanal. Opsætning af router

Langsom forbindelse

Hvis I er flere, der bruger forbindelsen, så kan andre computere tage for meget af den samlede hastighed. Prøv at slukke for andre computere, der bruger forbindelsen og se, om det går hurtigere.

Der kan også være andre programmer, der kører på din egen computer, som bruger meget af båndbredden. Hvis du har downloadprogrammer kørende, så afbryd dem og se, om det løser problemet.